TATACARA PENDAFTARAN KEAHLIAN PENGAKAP TAHUN 2014

TATACARA PENDAFTARAN KEAHLIAN PENGAKAP TAHUN 2014

1.      Muat turun Borang Pendaftaran (EXCEL)
·         daripada emel sekolah, atau
·         daripada laman Blog PPM Gombak >> http://ppmgombak.blogspot.com
2.      Lengkapkan Borang PPM 1(A) – dalam worksheet 1
·         Senarai nama pemimpin / penolong pemimpin (guru) dalam ruangan/ bahagian PEMIMPIN
·         Senarai nama ahli-ahli Pengakap (murid) dalam ruangan / bahagian PENGAKAP
·         Senarai nama Pengetua/ Guru Besar dan Guru Penolong Kanan Kokurikulum dalam ruangan/ bahagian AHLI BIASA
3.      Lengkapkan Borang PPM 1(B) – Borang Rumusan dalam worksheet 2
4.      Simpan (save) fail yang telah diisi dengan nama <NAMA SEKOLAH_PENDAFTARAN 2014>
5.      Emel fail yang telah lengkap diisi kepada Pesuruhjaya Daerah melalui emel  ppmgombak@gmail.com
6.      Cetak kedua-dua borang PPM 1(A) dan PPM 1(B) dan dapatkan tandatangan PENGETUA/ GURU BESAR  di ruangan yang berkenaan.
7.      Hantar borang yang telah ditandatangan oleh Pengetua/Guru Besar kepada Pesuruhjaya Daerah, En. Ibrahim bin Yaacob di SMK Ideal Heights (0193886465) atau kepada wakil zon. Sila simpan 1 salinan borang dalam fail pengakap di sekolah.
8.      Kadar Yuran Pendaftaran
·         Ahli Pengakap Sekolah Rendah dan Menengah               RM 3.00
·         Ahli Pengakap Kelana Tingkatan 6                                   RM 5.00
·         Pemimpin / Penolong Pemimpin ( Guru )                                    RM 5.00
·         Pengetua / Guru Besar & PK Kokurikulum                       RM 5.00
9.      Bayaran Pendaftaran hendaklah dibuat sama ada melalui “online banking”, “ATM Transfer”, “Cash Deposit”, atau “Cek Deposit” ke akaun CIMB Bank Berhad atas nama PERSEKUTUAN PENGAKAP TEMPATAN GOMBAK. No Akaun 1223-0002855-05-2
(Pembayaran secara TUNAI tidak diterima)
10.  Emel salinan resit “online banking”, “ATM Transfer”, “Cash Deposit”, atau “Cek Deposit” “online banking”, “ATM Transfer”, “Cash Deposit”, atau “Cek Deposit” kepada Pesuruhjaya Daerah melalui emel  ppmgombak@gmail.com sebagai bukti pembayaran.
11.  Tarikh akhir Pendaftaran ialah pada atau sebelum 31 Mac 2014.
12.  Surat akuan penerimaan borang pendaftaran dan pembayaran akan diemel ke sekolah selepas semakan dan pengesahan pembayaran disahkan BETUL.
13.  Borang Pendaftaran yang lengkap beserta dengan bayaran akan dihantar ke Ibu Pejabat Persekutuan Pengakap Negeri Selangor. Borang yang tidak lengkap / salah  akan dikembalikan semula ke sekolah untuk tujuan pembetulan.
14.  Wakil-wakil Zon untuk tujuan penghantaran borang pendaftaran (hard copy)
·         Zon Hulu Klang – En. Sifly bin Saari ( SK Hulu Kelang ) – 0123571455
·         Zon Gombak – Cik Normazni bt Ahmad Termizi ( SK Taman Seri Gombak 2 ) 0125239852
·         Zon Rawang – Pn. Norhayadi bt Abd Aziz (SMK Tuanku Abdul Rahman) – 0133413237 / Pn. Jofadilah bt Johan (SMK Selayang Bharu ) - 01128067998

·         Zon Kuang – En. Mohd Faizal bin Mohd Merzukhi (SMK Bukit Gading) – 0122596067
Previous Post Next Post